معاون امنیتی وزیرکشورروحانی: اعتراضات اخير عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود.


حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور دولت حسن روحانی  با اشاره به اعتراضات گسترده سراسری در پایان دسامبر و آغاز ژانویه (دی ماه) گذشته در شهرهای مختلف ایران گفت : "با وضعیت متفاوتی مواجهیم. اعتراضات اخير عبور از همه جریان‌های سیاسی کشور بود.
85درصد بازداشت‌ شدگان اعتراضات دی ماه زیر 35سال سن داشتند. اگر دچار برخی غفلت های راهبردی شویم و پدیده‌ها را دقیق نشناسیم و درست تحلیل نکنیم، امنیت تبدیل به تهدید می شود.
معاون وزیر کشور دولت روحانی تأکید کرد: "عمده دستگیر شدگان این اعتراضات، افرادی فاقد سابقه امنیتی بودند و 85درصد این افراد زیر 35سال سن داشتند. در این راستا باید توجه داشت که 70درصد کشور زیر 40سال هستند."
ذوالفقاری با اشاره به اینکه یکی از مولفه های این اعتراضات، استفاده حداکثری از فضای مجازی بود مدعی شد که فضاسازی های رسانه ای موجب شد تا آتش اعتراضات بیشتر شود گفت: "تا دیر نشده باید با دنیای مجازی مانند دنیای واقعی مواجه شویم و قانون و چارچوب هایی برای آن تعیین کنیم."
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فساد اداری در ایران گفت: "بروکراسی پیچیده زمینه فساد را ایجاد می کند و مردم از این موضوع ناراضی اند، در حالیکه گاهی با تغییرات جزئی در قوانین می توانیم کار را به سرعت انجام دهیم."
دبیر شورای امنیت رژیم می‌گوید: "امنیت در کشور ما اجتماعی شده است یعنی مردم نمی‌خواهند کشور بهم بریزد. اما؛ اگر دچار برخی غفلت های راهبردی شویم و پدیده ها را دقیق نشناسیم و درست تحلیل نکنیم، امنیت اجتماعی شده تبدیل به تهدید اجتماعی شده می شود."
تظاهرات گسترده اخیر در ایران که در روز اول در شهر مشهد آغاز شد، در روزهای بعد به سرعت در دیگر مناطق ایران گسترش یافت و شاهد حضور مردم بیش از 70 شهر ایران بود


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مهرداد نوشين«بگلرى» فرزند دلاور وفداكار مردم لاهيجان

قتل جوان متاهل با دو دختر ۷ و ۹ ساله در ملایر توسط نیروی انتظامی جنایتکار

رضا لاقيد درمرداد سال 65 در جنگل دردرگيرى با پاسداران به شهادت رسيد