عقب نشينى هاى منطقه ا‌ى نظام ولايت- خارج شدن قاسم سليمانى از عراق



مدتهاست كه مقامات رسمي آمريكايي ازجمله وزير خارجه وزير دفاع و فرمانده ارتش آمريكا خواستار خروج نيروهاي خارجي  از عراق شدند.
تیلرسون  هم در تاريخ 30مهر با اشاره به عراق رسماً اعلام کرد: «همه جنگجویان خارجی باید به کشورهای خود بازگردند
مدتي  قبل هم یعنی  در روز 13مرداد 96 رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: «یکی از شروط همکاری ایالات متحده با روسیه بر سر موضوع جنگ داخلی در سوریه، اطمینان از این موضوع است که همه نیروهای ایران از این کشور خارج شوند»  وی اضافه کرد:
نيرو هاي سپاه پاسداران ايران وهمه نيروهاي وابسته به آن يا همه شبه نظامياني كه ازطرف رژيم ايران به سوريه آمده اند و همه جنگجويان خارجي كه رژيم ايران آنها را به سوريه فرستاده است بايد سوريه را ترك كنند.
به گزارش رویترز، دبیرکل حزب‌الشیطان حسن نصرالله عصر روز دوشنبه ۲۹آبان در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد «نیروهای تحت رهبری‌اش پس از شکست دادن داعش خاک عراق را ترک خواهند کرد
همزمان و با کمی تأخیر، آخوندهای حاکم بر تهران هم از زبان قاسم سلیمانی در یک بیانیه غافلگیرانه اعلام کردند داعش شکست خورد و نابود شد و نیروهای حاج قاسم هم اینطوری اتمام مأموریتشان را اعلام کرده به خانه باز می‌گردند
شاید تلخترین قسمت این وقایع، سخنان اخیر پوتین باشد که به بشار اسد یادآوری کرده برای تضمین آینده سوریه همه باید آماده دادن قربانی باشند از جمله دولت سوریه! جمله‌ای که برخی‌ها آن را نشانه خداحافظی روسیه با اسد تلقی می‌کنند.
آن چه مسلم است  برجام دو و سه آثار خود را بر نظام ولايت در صحنه سياسي سوريه و عراق برخ كشانده است و رژيم مجبور به عقب نشيني هايي در عراق و سوريه خواهد بود كه آثار آن در داخل كشور به افزايش بيشتر بحران در رژيم مي انجامد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مهرداد نوشين«بگلرى» فرزند دلاور وفداكار مردم لاهيجان

قتل جوان متاهل با دو دختر ۷ و ۹ ساله در ملایر توسط نیروی انتظامی جنایتکار

رضا لاقيد درمرداد سال 65 در جنگل دردرگيرى با پاسداران به شهادت رسيد