داستان انتقال پرونده منطقه از قاسم سليماني به ظريف چيست؟نقش برجام اروپايي چقدر است


داستان انتقال پرونده منطقه از قاسم سليماني به ظريف چيست؟نقش برجام اروپايي چقدر است؟
رسانه هاي رژيم اين روزها، پراست از پيغام وپسغامهاي مهره هاي رژيم ا ز جمله قاسم سليماني، شمخاني دبير شوراي امنيت ملي ،محمد باقري رييس ستاد مشترك نيروهاي مسلح رژيم به خامنه اي. موضوع آن هم شكست داعش  توسط «جمهوري اسلامي» وتبريك گفتن به خاطر اين پيروزيها. البته اين جبرا بايد ناشي از پيشبرد خط صدور تروريسم توسط لشگرقدس وگروههاي تروريستي وا بسته به آن باشد.
اما آنسوي اين بازار مكاره، سازهاي ديگر سر مي دهند. دراين زمينه، يك روزنامه باند روحاني نوشت:
تجربه مذاكرات برجام پيش رويمان است، آيا نمي توان همان تجربه برجام را اين بار در منطقه تكراركرد؟ يعني پرونده سياسي منطقه از سپاه پاسداران سپاه پاسدارانبه وزارت‌خارجه منتقل شود تا محمدجواد ظریف و همکارانش کالای پیروزیهای میدانی ایران در منطقه را به کالای روابط حسنه ایران با «تمام» همسایگانش بدل کنند؟» (روزنامه همدلی- 2آذر)
سايت حكومتي بهار از باند روحانی با اذعان به شکست راه‌حلهای نظامی دخالتهای رژیم در منطقه نوشت:
«زمان مناسبی است که مدیریت ادامه این بحران برعهده دیپلوماتها گذاشته شود. بحرانهایی در حد و‌ اندازه آنچه امروز در خاورمیانه به‌طور عام و در سوریه به‌طور خاص در جریان است بدون توجه به بعد دیپلوماسی قابل حل نیست»
یک سایت حکومتی از باند خامنه‌ای در توضیح مواضع باند رقیب زیر عنوان «اصلاح طلبان: پرونده منطقه را از قاسم سلیمانی بگیرید و به ظریف بدهید!» نوشته است: «اصلاح طلبان مدعی هستند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت‌خارجه تحویل داده شود» (سایت حکومتی موسوم به شهدای ایران ـ 2آذر)

يامين پور از باند ولايت كه دلواپس نيز هست درروز 30 آبان در تلويزيون رژيم گفت: «جمهوری اسلامی باید یک تحلیل رسمی از موفقیت در میدان داشته باشد که بر اساس این الگو و این تحلیل رفتارش را در منطقه پسا داعش تنظیم کند؛ اگر این تحلیل غلط از آب در آمد ما برای آینده ممکن است رفتارمان را تغییر بدهیم یعنی بگوییم دست شما درد نکند مدافعان حرم! حاج قاسم سلیمانی! خسته نباشید بازنشسته شدید تشریف بیاورید بروید سر خانه و زندگی‌تان استراحت کنید حالا ما می‌خواهیم از ابزار دیگری و روش دیگری برای کنترل منطقه حفظ امنیت (استفاده کنیم).
اما مهدی محمدی مهره مذاکره‌کننده تیم پاسدار جلیلی در دوره احمدی‌نژاد روز 30آبان به تلویزیون رژیم آمد تا خبر از محتوم بودن جامهای زهر بعدی که در گلوی نظام ریخته خواهد شد بدهد. برخلاف همیشه هیچ خبری هم از ادعای اقتدار در اظهارات وی نبود: «من استنباطم این است که ما با این صحنه مواجه خواهیم شد اروپایی‌ها وارد میدان خواهند شد به‌ویژه دولت فرانسه گزینه‌هایی را پیشنهاد خواهند کرد که شما یا مذاکره درباره برنامه موشکی و منطقه‌یی را می‌پذیرید یا اروپا تحریمهای ضد برنامه منطقه‌یی و برنامه موشکی را مشترک با آمریکا اجرا خواهیم کرد حتی ممکن است بریم تحریمهای جدیدی هم اعمال کنیم
در ادامه هشدارهای باند خامنه‌ای درباره پیامدهای مذاکرات جاری با اتحادیه اروپا، روزنامه حکومتی وطن امروز با عنوان «برجام تمام‌اروپایی» نوشت: آنچه مسلم است این‌که درباره تأسیس دفتر اتحادیه اروپایی در تهران، با یک «برجام کوچک و تمام‌اروپایی» روبه‌رو هستیم. این‌بار در مقابل ما تروئیکای اروپایی قرار دارد و (ظاهراً ) خبری از آمریکا نیست.
پس پشت پرده دو ودم هاي تبريك و پيروزي بر داعش كه مصرف داخلي دارد، ترس ولرز«برجام تمام‌اروپایی» ا ست كه اقتدار نظام را به كوچه بن بست مي برد روزها ويا هفته هاي آينده بايد آثار اين برجام منطقه اي را در طول وعرض نظام ولايت ديد.









 




نظرات

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

مهرداد نوشين«بگلرى» فرزند دلاور وفداكار مردم لاهيجان

قتل جوان متاهل با دو دختر ۷ و ۹ ساله در ملایر توسط نیروی انتظامی جنایتکار

رضا لاقيد درمرداد سال 65 در جنگل دردرگيرى با پاسداران به شهادت رسيد